Obsah

Třídy

2.třída „ B E R U Š K Y „

Třída Berušek

V druhé třídě Berušek jsou nejčastěji děti tří a čtyř leté. Realizace vzdělávání probíhá aktuálně s podporou asistentky pedagoga. Plánování činností vychází z potřeb a zájmů dětí s ohledem na individuální vzdělávací potřeby, možnosti a pracovní tempo. Vzdělávání probíhá dle ŠVP s přizpůsobením se konkrétní situaci. Využíváme kooperativního a prožitkového učení hrou a činnostmi dětí, které jsou založené na přímých zážitcích dítěte, podporují dětskou zvídavost a potřebu objevovat, podněcují radost dítěte z učení, jeho zájem poznávat nové, získávat zkušenosti a ovládat další dovednosti. Uplatňujeme situační učení, kdy vytváříme a využíváme situace poskytující dítěti praktické ukázky životních souvislostí tak, aby se naučily dovednostem a poznatkům v okamžiku, kdy je potřebují. Významnou roli hraje i využití spontánního sociálního učení, které je založené na principu nápodoby.

Vnitřní režim třídy:

6.30 – 8.05

příchod dětí do mateřské školy, předávání dětí pedagogickým pracovnicím do třídy, adaptace, volné hry

 8.05 - 8.35

komunitní kruh, ranní cvičení a pohybové aktivity

 8.35 – 8.55

osobní hygiena, přesnídávka

 8.55 - 9.20

řízené činnosti spojené s plněním školního vzdělávacího programu, volné hry dětí

9.20-11.35   

osobní hygiena, příprava na pobyt venku, pobyt dětí venku, příp. náhradní činnost. Osobní hygiena.

11.35 -12.10

oběd a osobní hygiena dětí, převlékání do pyžamek.

12.10 -14.10

Spánek a odpočinek dětí respektující rozdílné potřeby dětí, individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku, poslech pohádek.

14.10- 14.35

vstávání dětí, osobní hygiena, odpolední svačina

14.35 -16.30

volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky zaměřené především na hry, zájmové činnosti a pohybové aktivity dětí, v případě pěkného počasí mohou probíhat na zahradě mateřské školy

 

Třídní učitelky: Lenka Vašáková a Renata Slabochová

Asistentka pedagoga: Věra Mannová

Pravidla  třídy: 

  • Neděláme druhému to, co sami nemáme rádi.
  • Pomáháme si, jsme kamarádi.
  • Nekřičíme na kamaráda, přijdeme k němu blíž.
  • Naše ruce nám pomáhají, neubližují.
  • Uklízíme po sobě hračky, aby se nám tu líbilo.
  • Když si nevíme rady, umíme požádat o pomoc.
  • Úsměv každého potěší, nemračíme se.
  • Umíme poděkovat za pomoc.
  • Učíme se správně držet příbor.
  • Jíme čistě, nekřičíme při jídle.
  • Odpočíváme potichu, nerušíme kamarády.
  • Při chůzi po schodech v obou směrech se přidržujeme zábradlí.
  • Jsme šikovné děti, umíme se oblékat.
  • V mateřské škole neběháme, ale chodíme.
  • Druhé hezky pozdravíme, rozloučíme se.
  • Říkáme si pravdu, nelžeme.