Obsah
Třídy
1.třída „ M O T Ý L C I „
V první třídě Motýlků jsou umístěny zpravidla děti mladší, ale aktuálně se jedná o třídu smíšenou. Realizace vzdělávání zde probíhá s podporou asistentky pedagoga. Logopedická asistentka zařazuje do vzdělávání logopedická cvičení k prevenci vzniku logopedických vad u dětí. Cíle vzdělávání jsou v této třídě zejména adaptace na školní prostředí, rozvoj sociálních dovedností, sebeobsluhy a samostatnosti, rozvoj komunikace, naučit se dodržování pravidel třídy a dennímu režimu, vytvoření vhodných pracovních návyků, osvojit si dovednosti a získat znalosti ze všech pěti základních oblastí dle ŠVP. Uplatňujeme individuální, citlivý a trpělivý, avšak důsledný přístup. Školní vzdělávací program přizpůsobujeme vývojovým specifikům každého dítěte, jejich individuálním možnostem, vyšší potřebě pohybu a brzké unavitelnosti.
Vnitřní režim třídy:
6.30 – 8.05 | příchod dětí do mateřské školy, předávání dětí pedagogickým pracovnicím do třídy, adaptace, volné hry |
8.05 - 8.30 | komunitní kruh, ranní cvičení a pohybové aktivity |
8.30 – 8.55 | osobní hygiena, přesnídávka |
8.55 - 9.20 | řízené činnosti spojené s plněním školního vzdělávacího programu, volné hry dětí |
9.20-11.35 | příprava na pobyt venku, pobyt dětí venku, příp. náhradní činnost. Osobní hygiena |
11.35-12.10 | oběd a osobní hygiena dětí, převlékání do pyžamek |
12.10-14.10 | spánek a odpočinek dětí respektující rozdílné potřeby dětí, individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku, poslech pohádek |
14.10-14.35 | vstávání a převlékání dětí, osobní hygiena, odpolední svačina |
14.35-16.30 | volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky zaměřené především na hry, zájmové činnosti a pohybové aktivity dětí, v případě pěkného počasí mohou probíhat na zahradě mateřské školy |
Třídní učitelky: Alena Horová, Monika Krupková, Dis.
Logopedická asistentka: Alena Horová
Asistentka pedagoga: Věra Mannová
Pravidla třídy:
- Úsměv každého potěší, nemračíme se.
- Druhé hezky pozdravíme, rozloučíme se.
- Jsme šikovné děti, zkoušíme se samostatně oblékat.
- Když si nevíme rady, učíme se požádat o pomoc.
- Učíme se poděkovat za pomoc.
- Pomáháme si, jsme kamarádi.
- Uklízíme po sobě hračky, aby se nám tu líbilo.
- Naše ruce nám pomáhají, neubližují.
- V mateřské škole neběháme, ale chodíme.
- Odpočíváme potichu, nerušíme kamarády.
- Používáme správně příbor. Snažíme se jíst čistě.
- Při chůzi po schodech v obou směrech se přidržujeme zábradlí.
- Neděláme druhému to, co sami nemáme rádi.